fredag 31 maj 2013

Mångårig besvärlig afte framgångsrikt behandlad

Jag har under många år haft stundtals väldigt besvärlig afte som  både varit smärtsam och påverkat allmäntillståndet ganska kraftigt.

Har provat alla varianter och funnit Oralmedic vara bäst medlet hittills men det har ju bara varit som typ plåster

Nu har jag sedan ungefär ett halvår använt en munsköljgel som jag fått på recept av min tandläkare. I början fick jag behandla under några veckor morgon och kväll men nu för tiden räcker en mindre behandlingar i samband med utbrott av afteblåsor. Dessa utvecklas då inte vidare och någon smärta behöver jag inte genomlida.

Mina problem är i allt väsentligt borta och det är en stor lättnad jag kan konstatera att detta verkligen är lösningen på alla år av aftebesvär.

Hoppas att detta också kan vara lösningen på dina!

Medlet heter Klorbetasolpropionat APL 0,025%  Vnr  330852. Det är ett kortisonbaserat medel. Kostar blodiga 442:- men värt veranda krona.

LYCKA TILL!

/Bengt


2 kommentarer:

  1. Jag kan bara instämma, det var lösningen för mig och sedan jag började skölja har besvären antingen dramatiskt minskat eller försvunnit helt. Har tipsat om det förut här och det glädjer mig att fler upptäckt Klobetasolpropionat!

    SvaraRadera
  2. fundera på om peptiden bpc157 kan hjälpa not afte? https://cziom.com/collections/sprays/products/bpc-157

    SvaraRadera