söndag 5 maj 2013

Uppdatering

Hej igen!

I mitt senaste inlägg skrev jag om en blåsa i halsen som jag hade. Jag testade allt som Apoteket hade att erbjuda förutom Oralmedic som Thomas rekommenderade. Orsaken till detta var (förutom smärtan) att jag var rejält svullen i halsen och rädslan att detta skulle tillfoga ytterligare svullnad.

Tre dagar senare var det så illa (det hade nu blivit tre blåsor) att jag gick till vårdcentralen. Där kostaterades att det var streptokocker och jag fick antiobiotika. Läkarna var dock mycket förbryllade över det faktum att halsfluss sätter sig jämt på båda sidor i halsen (det skall även tilläggas att jag operarerat bort mina tonsiller över 10 år sedan) och de förstod inte vad detta var.
Just detta fick mig att fundera på teori 2 på afte.se att afteblåsor kan orsakas av en bakterie. Mina misstankar bekräftades ytterligare då jag redan efter en dag med antibiotika började känna en förbättring. Äntligen kunde jag sova och börja äta igen. Nu fyra dagar senare har jag inga symptom kvar. Blåsorna är helt borta, svullnaden har lagt sig och jag har ingen smärta.

Tyckte att detta var intressant och ville dela med mig.

Mvh
Angelica

1 kommentar:

  1. fundera på om bpc157 funkar. https://cziom.com/collections/sprays/products/bpc-157

    SvaraRadera